EAEko matrikulazio prozesuaren harira LABen gogoeta

231

Aurtengo matrikulazio kanpaina dela eta, segregazioari aurre egiteko Eusko Jaurlaritzak hartutako neurrien inguruko harrabotsa izan da hainbat herritan. LABen ikuspegia honako hau da:

1. Eskola-segregazioari ez zaio konponbidea emango egun batetik bestera, baina haren kontrako bideari ekitea behar beharrezkoa da. Ikuspegi integralaz aritu eta neurri zehatzak hartu behar dira dira horretarako, izan ere, administrazioek orain arte hartu ez dituen erabakiek eskola-segregazioa areagotu besterik ez dute egin. Eskola eremuan nahiz jendartean politika publiko antirrazistak beharrezkoak dira. Instituzioek, eragileek nahiz norbanakoek, denok dugu zer egina erronka honetan.

2. Hezkuntza sistemak eraldaketa sakonak eskatzen ditu eta segregazioaren auziari konponbide egokia ematea da erronka nagusienetakoa. Orain arte Eusko Jaurlaritzak ez du behar besteko neurririk hartu, arrazoi sozioekonomikoengatik edo bestelako arrazoiengatik ematen diren segregazio egoerei erantzun egoki bat eman eta eskolaratze orekatu bat bultzatzeko. Herri mugimendua izan da behin eta berriz eskola segregazioari aurre egiteko neurriak eskatu dituena. Beranduegi bada ere, Eusko Jaurlaritzak eta Legebiltzarrak gaiari heldu diote azken urte honetan. Zenbait neurri jaso dira hala hezkuntza akordioan nola hezkuntza lege egitasmoan, eta matrikulazio prozesua arautzeko onarpen dekretu berria onartu du. Azken honi dagokionez, Eusko Jaurlaritzak aldebakarrez eta gardentasunik gabe jokatu duela salatu izan du LABek.

3. Matrikulazio prozesuan zehar izan dira eskola hautatzeko eskubidea aldarrikatu dutenak. LABek errespetatzen ditu guraso eta familia bakoitzaren hautuak, baina segregazioarekin bukatzekotan ezin da eskola hautatzeko eskubidea erdigunean jarri. Euskal Herria herri gisa aintzat hartuta, gizarte kohesioa lortzeak hezkuntza politikaren helburu izan behar du. Aukera berdintasunean, inklusioan, euskaran eta euskal kulturan, hezkidetzan, justizia sozialean eta parte hartzean oinarritutako hezkuntza jasotzeko eskubidea aldarrikatzen du LABek, euskal herritar guztientzat, zernahi dela euren bizilekua, jatorria, errenta edo ama-hizkuntza. Eta horretarako, euskal eskola publiko komunitarioa eratzeko trantsizioa egitea proposatzen du LABek.