Ohiko matrikulazio epetik kanpoko eskolatze prozesuetako arazoak konpontzeko exijitu diogu Gimeno kontseilariari

227

Nafarroako hezkuntza sare guztietako sindikatu guztiok (AFAPNA, ANPE, CCOO, ELA, LAB, SEPNA, STEILAS, UGT) elkarretaratzea egin dugu gaur Iruñean, Hezkuntza kontseilariari eskatzeko berehala konpon ditzan ohiko datatik kanpo matrikulatzen diren ikasleen eskolatze prozesuetan izaten diren arazoak.

Joan den ikasturteko iraileko lehen egunetan bakarrik, Nafarroako hezkuntza-sistemak Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, DBHko eta Batxilergoko 2.350 ikasle hartu zituen, ikastetxeetan onartzeko ohiko epetik kanpo matrikulatuta.

Gerora etorritako ikasle kopuru izugarri handi hori, ikasturte osoan hazten ari dena eta, gainera, hezkuntza-laguntzako premia espezifiko gehienak dituena, eta dauden baliabideak nahikoak ez direlarik, ikastetxe bati esleitzen diote hainbat ikastetxe dauden herrietako tokiko eskolatze-batzordeek, eta Batzorde Orokorrak beste kasuistika mota batzuk gehitzen direnean.

2021ean, Hezkuntza Departamentuak orain arte ikasleak onartzeko zegoen araudia aldatu zuen, eta batzorde horietan parte hartzen zuten eragileen kopurua murriztu zuen, ordura arte prozesuaren garapena zaintzen zuten irakaskuntzako langileen bi ordezkarietako bat kenduz, eta, beraz, sareetako baten ordezkaritza bakar bat utziz. Horrela, eta orain arte ez bezala, eskolatze-batzordeetara ordezkari bakarra joan daiteke, irakaskuntza publikokoa edo pribatu-itunpekoa.

Gainera, gaur egun, eta azken urteetan gertatutako ikasle-kopuruaren gorakada esponentziala ematen den arren, ikastetxe bati atxikitzea nagusiki zuzena da, dagokion batzordeko kide guztietatik igaro gabe, eta kasu askotan ezin da haien funtzionamenduari buruzko daturik lortu (are gutxiago hurrengo urtean batzordeak esleitutakoaz bestelako ikastetxe batean matrikulatzen diren ikasleena).

Horregatik guztiagatik, Nafarroako hezkuntza-sare guztietako sindikatu guztiok (LAB, AFAPNA, ANPE, CCOO, ELA, SEPNA, STEILAS, UGT) elkarretaratzea egin dugu gaur hemen, Parlamentuaren aurrean, Hezkuntza kontseilaria den Gimenori jarrera aldatzeko eta sindikatuak entzuteko eskatzen diogu, beraz, Hezkuntza Departamentuari honakoa eskatzen diogu:

  • Ikasleen onarpena arautzen duen 33/2021 Foru Dekretuaren 33. artikulua aldatzea, langileen ordezkaritzen osaerari eutsiz, aurreko araudiarekin egin bezala eta ikastetxeetako zuzendaritzen kasuan errespetatu den bezala.
  • Batzorde horiek kide guztiei dei egiten dietela eta informazioa haien artean isurtzen dela ziurtatzea, opakutasun-kasuak eta daturik eza saihesteko.

Hezkuntza lehen eragile sozializatzaileetako bat da, eta herritar informatu, trebatu eta osasuntsu bat lortzeko motorra; beraz, ikastetxe kohesionatuetan, segregaziorik eta masifikaziorik gabekoetan bakarrik bizi ahal izango gara gizarte sendo, batu eta zuzen batean.